lördag 15 september 2012

Lördag

Som sagt var, i går förmiddag var jag bortbjuden på 11-kaffe och hur det är när man känner sej välkommen och det är trevligt, tiden går fort, drygt 3 timmar tog kalaset. Kusin behövde handla så det blev en vända in på Pekås, och när vi kom ut åskade det, några riktiga knallar med en regnskur kom över oss med det försvann snabbt. Väl hemma igen hade jag en lugn skön eftermiddag och kväll. Tända ljus både ute och inne.

Vaknade upp till en vacker dag och jag bestämde mej för att göra en tur till Torsby, hälsade på min syster och svåger, lämnade tidning och böcker sen till sjukhuset och lämna tillbaka låneböcker till deras bibliotek. Jag åkte hem direkt och började måla det sista härute, nu är det inte mycket kvar. måla över det jag gjort idag och så har jag lite ribbor kvar som jag skall "dutta" in stålull i.

Idag blev jag sugen på hackkorv med heminlagda rödbetor och goda potatisar, och sen blev det en kopp te och en skorpa till efterrätt.

Nu börjar det mörkna och jag skall sätta mej framför TV:n men innan dess skall jag tända mina ljus. Kl 19.40 + 13,2 frader. Ha en mysig kväll alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar