söndag 9 september 2012

Söndag

En riktigt solig och fin fredag och lördag. Jag har tagit det lugnt och det har varit skönt att bara vara. I fredags var jag till grannen Siv på förmiddagskaffe och som alltid när damer träffas lite skvaller och allmänt umgänge. Jag postade ett brev i den gula lådan här på Framnäs och då kom Anna ut med lille Erik, han är en riktigt liten goding den gossen. Ica-Indianen fick ett besök och sen hade jag hela eftermiddagen för mej själv.

I går, lördag, tog jag mej en liten sovmorgon sen som vanligt på lördagar, frukost, Ring så spelar vi och NWT:s korsord. Lite plock och stök men frampå dagen kom stickningen fram och jag satt ute på verandan och njöt. Jag hade en liten fundering på att åka till Torsby med ångrade mej, tänkte att det är säkert trång och stökigt och inte var det något jag behövde så jag blev hemma.

I går kväll såg jag på TV-programmet "Fridlyst", verkligen fina program och Mattias Klum som leder programmen är ju en fantastisk naturmänniska.

I dag har det varit lite mulet och kyligt men det är väl så det skall vara vid den här årstiden och tro det eller ej, trots altandörr och fönster runt om så har en fågel lyckats komma in på altanen och lämnat både fjädrar och visitkort efter sej + en blomkruka som blivit liggande, den måste ha gått både in och ut vid golvet.

Jag har besökt kusin idag, vi hade en sån mörk dag, allt var besvärligt, doktorn bryr sej inte och varför skulle jag behöva gå till sjukgymnast för det är ju inget fel så. Vad "så" betyder vet jag inte men kroppen hennes är stel och hon har ont i armen, stackarn, snart fyller hon 83 år med det är hon stolt över. Jag tror att hon haft några tråkiga dagar och då måste hon få tala om sina bekymmer.

Nu tar jag fram "binninga" och gör några varv samt ta mej en funderare på vad jag skall fördriva morgondagen med. Mulet kl 18.40 +12,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar