måndag 24 september 2012

Måndag

Vilken vacker dag vi haft, kanske lite kall morgon men den hade jag inte så ont av med det såg lite frostigt ut på baksidan växthuset.

Det var lite spännande på förmiddagen när jag skulle till garnaffären, jag har stickat en barntröja nästan färdig och så tog garnet slut och affären har utförsäljning, men som tur var fanns det så jag fick ett nystan till så innan läggdags skall det nog vara färdigstickat.

För övrigt tycker jag att jag gjort lite nytta, först en titt hos grannarna, jag har inte sett dem på en vecka eftersom jag varit förkyld, efter detta började jag med växthuset så nu är det rent och klart, vattentunnan urtömd och inburen, den har jag inte behövt fylla mer än ett par tre gånger i sommar. Dahliaknölarna tog jag också upp och de ligger nu på tork och mina frösådda pelargonier är nerklippta. Pelargonerna på östsidan är fortfarande så fina lika som amplarna så de får stå ett tag till.

Nu har det börjat mörkna och jag skall sätta mej och titta på "Vem tror du att du är", men först blir det Rapport.

Vacker höstdag +7,4 grader kl 19.25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar