torsdag 6 september 2012

Torsdag

Det blir några dagas uppehåll från mej men tro inte att det för den skull inte händer något. I tisdags var det ju lite tråkigt väder men trotjänaren Fredrik kom och började snickra ihop en yttertrappa, han är duktig den pojken. Själv rensade jag kantareller och förvällde sen blev det att ta itu med äppelkassen, jag frös in lite mera till kräm, gjorde 2 sockerkakor med äpplen och till sist blev det äppelmos. Alla tomater är avplockade och jag har syltat in de gröna och även lagt in gurka.

Det är ju bedrövligt att jag sover så länge för Fredrik och Sigge är här innan jag kommit upp ur sängen, trappen blir mer och mer färdig och nu kan jag gå ut och in hur lätt som helst. Jag har klippt gräset på södra sidan, sen hade jag tur och blev bjuden till dottern på lunch och så skulle jag klippa mej.

Idag var jag uppe i tid, började sortera bort lite tidningar, Sigge vill ha underhållning och Fredrik satte in skjutdörren, det blir så bra, det pågår just nu möblering i min hjärna men än är det säkert en del arbete som ska göras. Föning av håret hos en betydligt piggare Cornelia, tack snälla du, och nu har gräset blivit färdigklippt. Dammsugaren skall komma fram och göra sitt samtidigt som rödbetor kokas för att sedan läggas in. Nu är veckan snart slut och jag känner glädje över att det händer lite positiva saker och att få vara frisk och orka göra saker och ting.

Vädret har varit fint hittills idag men nu börjar det mulna på, det kanske kommer nån liten skur. Kl 16.20 +14,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar