fredag 28 september 2012

Fredag

Vilken fin höstdag, solsken löv i så många vackra färger, underbart.Jag har inte haft några måsten i dag utan jag gick här och rotade lite på förmiddagen, men helt plötsligt fick jag för mej att ta en tur till Torsby, jag har tänkt på att jag skulle vilja titta på lite tyger och kanske börja tänka eller förbereda julen. Efter påklädning drog jag iväg, första anhalt hos syster Annica men där fanns ingen hemma å jag fortsatte in mot Torsby, det blev Toria nästa för lunch och sen in till centrum. Handarbetshörnan var nästa anhalt, inga speciella nyheter på tygfronten tyckte jag men ett randigt tyg som jag har sett förut och tyckte mycket om hamnade i mina händer så det skall bli en ny köksduk, roligt med något nytt men nu undrar jag för mej själv var jag lagt bordsfilten men den kan väl inte vara så långt borta. Tänk att jag var nöjd när jag köpt tygbiten och vände hemåt tillbaka, kollade hos syster med det fanns inte en kotte där så jag åkte hem och kokade mej en kopp kaffe och njöt i höstsolen. Nu har jag suttit ute och stickat och det är helt underbart. Det blev ingen mossa bland ljungen utan något liknande trasselsudd köpte jag på Blomsteraffären och satte ner. Önskar alla en fin fredagkväll, solsken ännu och kl 17.45 +12,2 grader. När jag förhandskikar på det här inlägget ser det ut som om det vore ett enda stycke allt men det är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar