fredag 21 september 2012

Fredag

Det var en rejäl förkylningsbacill som jag dragit på mej och det har varit några tunga dagar, inte minst idag när jag skulle försöka städa av lite. Jag blir svett vid minsta ansträngning så det har dröjt bra länge för att klara av denna lilla syssla. Pappersnäsdukar är väl en underbar uppfinning, tänk förr när man hade tygnäsdukar, man snöt sej och fick sår runt näsan och vilken bacillhärd de var, usch. Allt var inte bättre då. Idag när jag dammtorkade i sovrummet kom jag att tänka på de pocketböcker som står där i bokhyllan och tar plats kanske jag kan glädja någon annan med så nu har jag plockat i en kasse som skall bli lämnad på Sjukhuset i Torsby. De har ju ett bra bibliotek men det kan vara enkelt om det finns lite läsbart i dagrummen bl a. Jag har ju en svaghet för böcker och ibland försöker jag att motstå bokklubbens katalog när den kommer men det är svårt. När mina bestyr var klara i eftermiddags satte jag mej i solen på verandan och njöt, 22 grader i solen, lugnt och fridfullt nu när det är inglasat. Fredagkvällen blir väl som vanligt, TV och handarbete. När dimman lättade blev det en riktigt fin dag kl 18.30 +9 grader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar