söndag 30 september 2012

Söndag

Jag måste erkänna att mitt motionerande under sommaren varit lika med 0. Det har varit mycket roligare med att måla och göra andra saker men att ta stavarna och promenera en sträcka har inte frestat mej.

Men, i morse kom jag upp ovanligt tidigt och när jag ätit frukost bestämde jag mej för att jag skulle ta en promenad i det vackra höstvädret. Jag har ju glömt bort hur skönt det är att spankulera för sej själv och fundera, ja rensa själen helt enkelt. En tvättmaskin sattes på och då ringde Lotta, så jag var med dem och hundarna på förmiddagsrastning och det blev t o m bad för dem. När vi kom hem igen blev det fikastund i uterummet.

Jag har köpt mej en vit novemberkaktus? idag, jag gjorde helt plötsligt i tanken fint på köksbordet men blomman i en svart ytterkruka med den nya duken och en svart ljusstake, men si inte hade jag någon svart ytterkruka så det får bli nästa inköp om jag inte målar en gammal.

I kväll skall jag börja läsa en bok av Karin Alvtegen, En sannolik historia men först skall jag titta på Nordisk Vildmark i tv2 och så blir det säkert stickning en stund.

En vacker höstdag kl 18.35 +9,8 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar