torsdag 24 maj 2012

Torsdag

Vaknar upp till en solig dag igen och mitt humör har stabiliserat sej. I går kvällning var jag ute och klippte klart gräset på södra sidan, Eilert klippte där det är som brantast. Nu är allt gräset klippt och jag klippte ner de maskrosor som ställt sej upp under natten. Efter flera dagars sol och torrväder skulle man tro att det är torrt i gräsmattorna men inte här på Framnäs. Lite motlut och det slirar och har sej och så körde jag fast mej men efter en liten kafferast lyckades jag komma loss.

Efter frukost i dag kom dammsugaren och moppen fram. En helt vanlig liten helgstädning blev det, jag lägger inte ner så mycke arbete på städningen för jag tänker vara ute och måla under helgen.

Sigge är här och bär ut grejer för han tycker att jag skall ta mej tid att leka med honom, men jag tycker det är för varmt och så har jag börjat läsa Magdalena Graafs bok så han la sej i skuggan en stund.

Men så fick jag riktigt "gofrämmat" Erik Lagerkvist kom hit tillsammans med sin mamma. Han är en liten myskille som blev så trött att han somnade. Det är inte lätt för Sigge när det kommer sådan främmande, det är jobbigt att inte vara i första hand som han brukar. En kaffestund på altanen blev det och någon kaksmula föll på vovvens läpp.

Varmt, nästan i överkant, kl 19.00 +25,8 grader. Undrar när värmeåskvädret kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar