måndag 28 maj 2012

Måndag

Tittat tillbaka på gårdagens blogg och ser att jag skrivit söndagen och pingstafton, det vet vi ju alla att det skulle stå pingstdagen. Idag är det ju annandag pingst men
vardag.

Det är allt lite skillnad på temperaturen, i dag är det ju lite kyligt och jag tyckte det var skönt att klä sej i joggingbyxor och långärmad tröja.

I dag har jag börjat grundmåla och nu har jag målat ungefär hälften av altanstaketet och stolparna, det tar lite längre tid med målningen än med oljning så jag får nog räkna med att jag har två dagars grundmålning kvar, jag orkar inte hålla på hela tiden utan gör andra saker emellan. Det kan bli för ensidiga rörelser och då kan det bli ont.

Jag väntade på att getterna skulle komma tillbaka idag igen men jag har inte hört något, hoppas att de inte fick ont i sina magar när de var här och betade. Kul om de kommer tillbaka för de var verkligen trevliga.

Tänk att jag har inte haft teven på sedan i torsdags, vädret har ju varit så vackert så jag har inte haft lust att sitta inne och titta utan jag har suttit ute och läst och det har varit så rogivande, men i kväll skall jag sätta mej och titta och sticka.

Mulet mest hela dagen kl 19.00 +14,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar