söndag 6 maj 2012

Söndag

I natt har jag för ovanlighetens skull sovit som en stock. Jag vaknade rätt så tidigt och gick faktiskt upp och pysslade lite innan det var frukostdags. En riktigt fin morgon men ingen direkt värme.

Jag tycker inte att det varit någon större värme trots att solen varit framme hela dagen. Vid lunchtid gjorde jag mej en vända till Buda och hälsade på. Ulrika och Bosse var hemma, Helena kom dit, sen deras mamma Britt-Marie och till sist kom maken Lars hem. Det blev fullt hus kan man säja. Trevligt att träffas och prata lite "skit" över en kopp kaffe och Markus goda kaffebröd.

På väg hem var jag in en sväng hos Lotta o Eilert, lite kaffe igen, stackars magen, då kom Fredrik dit så nu har det varit mycket folk kring mej idag.

Korsordet i Dagens Nyheter är färdiglöst så nu är det bara VF kvar, det blir en början på det ikväll, men nu skall jag gå ut till växthuset och vattna för det har säkert torkat i krukorna under dagen.

Solsken hela dagen men ingen större värme, kl 17.25 +10,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar