måndag 14 maj 2012

Måndag

Men hur skall detta bli, halva maj har gått och jag har inte kommit ur vinterkläderna ännu. Jag hade ett mål för idag, jag skulle åka till kusin och umgås ett tag. Jag ringde och frågade om det passade att jag kom och jag var så välkommen. När jag kom dit var kaffebordet dukat och det doftade nybryggt kaffe, det var liksom inget försnack innan kaffet utan rakt på. Hon bjöd på äppelkaka med vaniljsås och det var så gott. Jag hade stickningen med mej så jag blev sittande ett tag.

Jag var ju in på garnaffären för att köpa hem garn till en ny Pippi-tröja, jag vill ju ha två handarbeten så blir det inte så enformigt. Ett besök på Pekå:s blev det och sedan till Westlunds lantbruksprodukter för att köpa mej potatis, tänk så gott, snöbollspotatis, stekt hackkorv och rödbetor blev det i dag.

Nu har jag sått mina luktärtor som jag blötlade igårkväll. Trots att solen skiner just nu så känns det tvivelsamt om det finns någon värme men kanske ändå för på radions prognos skulle det bli rikligt med regn med inslag av åska i morgon. kanhända att det är varmluft som tränger på. Blåsigt och regning har det varit i stort sett hela dagen och kl. 18.15 + 10,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar