fredag 18 maj 2012

Fredag.

I dag är jag vilsen på dagar, har för mej att det är lördag, men så är det ju inte utan en helt vanlig fredag med de sysslor som hör dagen till. Jag skulle tvätta en maskin fintvätt men som vanligt har jag ju fläckae påen tunkia, 60+ och man är sölig på bröstet. Naturligtvis var mitt fläckborttagningsmedel slut så det var bara att åka och skaffa hem nytt. Under resans gång fick jag för mej att åka till svägerska och få mej förmiddagskaffe, ingen var hemma så det var bara att vända tillbaka. Jag hann hem och ladda min tvättmaskin så knackar det på dörren, därute står svägerskan så det blev kaffe här hos mej.

Tvätten är upphängd inomhus, man kan inte vara säker på att det kan torka ute, men det har ju faktiskt hållit uppe några timmar nu, dammsugaren har fått sin motion, själv har jag tagit mej en cykeltur ute på verandan, tänk så bra jag har det, frisk luft och cykeltur utan att gå av trappen.

Jag tog mej ett litet breake i skrivandet för jag har ju min serie att titta på tv 5 kl 17.05 sönd-fredag.

I morgon får jag ta mej i kragen och hämta hem plantjord för nu orkar jag inte se mina skrangliga växter, de måste med andra ord ned i jorden. Humlen har dragit iväg rejält så den måste bindas upp så den börjar klättra runt "stören".

Nu tar jag det lugnt, just nu täcker molnen himlen, kl 18.05 + 13,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar