lördag 19 maj 2012

Lördag

Nu känner jag mej riktigt belåten, det börjar bli ordning i växthuset. Jag var till Granngården och köpte hem jord. Tur att Lotta var här så att hon hjälpte mej att frakta säckarna från bilen till växthuset. En säck med 50 liter jord förslår ingenting men nu är jorden på plats, tomaterna är planterade och löken satt. Jag skall så lite sallad också och jag har plats för något mer men gurkan hoppar jag över i år för den har lyckats så dåligt de senaste åren.

Vi har gjort en tur idag, Lotta jag och en släkting. Vi var till Dömstedts i Byn och tittade på plantor, jag köpte en blomma att sätta på bordet ute i växthuset, sen var vi till en bondgård och såg på kossor som fick pedikyr. Vilket jobb, det såg riktigt farligt ut, Hemvägen gick över Norra Skoga.

Nästa vecka skall grannarna börja sätta stängsel här så till pingsten är det nog fullt av kor och kalvar här som skall beta hela sommaren. Det är riktigt roligt när djuren kommer ut och de små kalvarna skuttar och "leker" med varandra.

Nu är vattentunnad fylld och jag skall gå ut och stänga till växthuset och jag tar kväller med mitt vanliga pyssel. Vädret har varit fint idag, ganska varmt, men nu kl 18.35 mulet men + 15 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar