onsdag 26 februari 2014

Onsdag


Kära nån, nu är det snart månadsskifte igen. Dagarna bara försvinner och den här veckan har jag inte varit speciellt aktiv, men jag har plockat ihop en del saker som skulle till återvinningen så där blev det ett besök igen igår i det vackra vädret som jag trodde skulle vara några dagar men så blev det inte.

I dag har jag lovat att följa kusin över gatan till damfriseringen för permanent, oj tant, rollator och dramatik både till och från frisören, hennes fötter satt fast i asfalten tyckte hon och kunde inte gå, men fin blev hon ändå trots att det var jobbigt. En sån tur att det finns människor som hjälper en i nöd.

Tänk hur det är, i morse upptäckte jag att julkransen fortfarande sitter på ytterdörren och nu ska ju den plockas ned och vad sätter jag dit nu, påskkransen känns för tidigt och något fattas om det blir kalt.

16 pelargoner av 24 frön har grott och även 4 tomater har kommit upp, det har grott över förväntan fort så nu är det snart dags att flytta över i små krukor men först ska hjärtbladen komma.

I morgon ska jag på förmiddagskaffe på församlingshemmet, grannfrun åker med och det blir trevligt att dricka kaffe och prata en stund innan underhållningen börjar och allt tar cirka en timme, precis lagom.

Mulet, tråkigt väder och plusgrader, lerigt och dant utomhus och fullt med skal från solrosfrön på gräsmattan. I kväll blir det Uppdrag Granskning som handlar om gode män, intressant eftersom det handlar om en person från Hagfors.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar