onsdag 5 februari 2014

Onsdag


Nu har mörkret fallit och jag har sett på eftermiddagens avsnitt av Grey´s Anatomy, serien innehåller allt och jag har följt den länge. Annars sitter jag och väntar på att snön ska rasa ner från taket, jag kan inte minnas att det hängt kvar så här förut utan att det har rasat bit för bit och det kommer att bli en riktig duns när det äntligen faller och det kommer säkert att ske i natt.

För övrigt har det varit lugna dagar, gråmulna och molnen är snötunga ibland men i går var jag hos frissan och det lättade på humöret, jag blev klippt och tonad och det kändes fräscht, tack Cornelia. I dag har jag varit med grannfrun på symöte och då rullar timmarna iväg snabbt så den var redan tidig eftermiddag när jag kom hem, det börjar redan klockan 11.00.

Jag måste säja att det är verkligen behändigt med facebook och e-mail. Jag har på en norsk blogg hittat en månadstidning som heter Lev Landlig och på en tidnings framsida så fanns tapeten som jag fastnade för,jag har varit till Färghandeln och kollat men vi hittade inte tapeten så i måndags kväll skrev jag till tidningen i Oslo och frågade om de kunde berätta något om tapeten och i går morse när jag slog på datorn hade jag ett meddelande om att tapeten var svensk och vilken pärm den fanns i, det kallar jag service och nu har ´jag plockat fram prover och kikat på. det är roligt att sitta och fundera och planera bara jag nu kommer till skott.

I går kväll när jag satt framför TV:n och stickade fick jag se att på den ena armen har jag gjort ett felvarv, bara att raka till den felande länken och fortsätta med nya krafter, tur att det är en barntröja så det är inte så förfärligt mycket arbete men onödigt.

I kväll ska jag nog ägna med åt Uppdrag granskning och kanske Mia på Grötö. Hoppas att det blir några dagar som blir kyliga för rallyts skull och att solen tittar fram och kanske att min skånska granne tittar in och säjer hej och sedan fortsätter på sin rallyturné i värmlandsskogarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar