lördag 22 februari 2014

Lördag


Ja då är det helg igen och mulet, grått väder, och vilket snöväder igår, det var då tur att jag var till kusin i torsdags på veckobesök och då handlade jag samtidigt.

Jag var till fiskbilen och köpte med torskrygg som jag kokte igår och med skirat smör och pepparrot var det verkligen delikat. i onsdags var jag till Torsby gratulerade min syster och då var vi till Tjädern och åt lunch. Eleverna har gjort ett bra arbete med god mat och fin servering.

Strax ska jag åka till Torsby för andra gången denna vecka, jag har ärende in på Garnboden, jag har nämligen ingen riktig stickning på gång och det ska även ätas idag igen, Buffe´på Sahlströmsgården klockan 13.30 med torsbysläkten. Det ska bli trevligt, jag hade svårt att bestämma mej men vissa orsaker gjort att jag fattade beslutet att åka, ibland blir det tjatigt att vara hemma (inte likt mej som vill vara i min lilla stuga).

Hoppas att damerna lyckas med 3-milen om en stund, kan bara önska dem lycka till.

För min del blir den ju duschen och ett försök att piffa upp mej lite. Ha en riktigt bra dag alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar