torsdag 13 februari 2014

Torsdag


Nu sitter jag här och är lite självgod, jag sa ju i söndags att jag skulle göra något nyttigt varje dag och det jag tycker att jag gjort. I måndags byttes blomjord på alla blommorna, i tisdags återbesök hos bilprovningen samt besök hos kusin, i går tog jag itu med strykkorgen och den är tom nu efter att jag varit på 11-kaffe och skidskytte och det känns alldeles förträffligt när det sista lakanet är struket.

En sak som jag ångrar är att jag köpte fel almanacka inför nya året. Min ena arbetsskada är att jag använt en tim-dagbok både i jobbet och privat, jättebra men nu tyckte jag att jag skulle snåla lite och köpte en veckokalender men den gillar jag inget vidare men den får hänga med detta året.  Det är märkligt hur man vänjer sej vid saker.

Jag har ju berättat att jag skulle prenumerera på norska månadstidningen Lev landlig och i dag kom första numret så nu har jag något trevligt att gå igenom och generösa var de också för jag har fått 2 ex. Eftersom jag blev fundersam om betalningen mejlade jag till tidningen och det ordnades upp, en prenumeration och extratidningen fick jag behålla. Visst är det bra att kunna kommunicera på detta vis.

Nu börjar strax eftermiddagsserien som jag följer tillsammans med en kopp te och LCHF-semla ska jag njuta en stund.

Snöslask och govär, nu väll jag hellre ha någon minusgrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar