måndag 17 februari 2014

Måndag


Att man kan bli så överraskad av att vakna och solen skiner, helt underbart efter lördagens blötsnö och en grå dag i går. Både lördag och söndag har jag tillbringat mesta tiden i TV-soffan, på lördag var det stickningen som gällde och i går tog jag tag i alla bokföringspapper som jag inte har rensat ut tidigare, det blev en hel del pärmar lediga och det känns så skönt att ha gjort detta och att det blir ett avslut.

Efter frukost åkte sängkläderna ut på balkongen, när det har varit så här dåligt väder har de fått komma ut på altanen så de inte blir fuktiga. Men, det som skedde därefter var helt oplanerat för idag. jag hängde ut alla kläder från klädkammaren och sen började sorteringen, oj så mycket jag har varit till återvinningen med t o m gamla skor som jag inte använt på flera år. Nu får kläderna hänga ute i natt och sen komma in till ett nyskurat golv och ren matta.

När jag var till återvinningen hamnade jag helt plötsligt hos Granngården och tittade i fröställen och kan ni förstå att när jag gick ut hade jag 4 fröpåsar bl a pelargonfrön och en påse såjord, jag lovade mej i höstas att växthuset skulle få vila i sommar, men det följde med en påse med tomatfrö, jag ska bara så ett par tre stycken.

För en stund sen fick jag kvitto på att posten inte kommer fram nästa dag som det utlovas med fullt porto, jag skickade 2 stycken Alla Hjärtansdagskort till småflickorna men i eftermiddag ringde snart 5-åriga Signe och undrade varför jag inte skickat korten så att fick sitt i fredags utan det kom idag. Synd.

En pyttesläkting har fötts på SÖS i natt en gosse som vägde 3.500 gr.

Nu blir det Rapport och familjen annorlunda och så får man väl säja tack till SMHI som spådde rätt i går kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar