lördag 1 februari 2014

Lördagmorgon


Sitter här med morgonkaffet och tänker tillbaka på gårdagskvällens Skavlan  med prästen Åke numera Ann-Christin, som vill likna en kvinna och lever tillsammans med en kvinna. Ordet "hen" kan jag heller inte förstå, jag har ju blivit alldeles för gammal för att förstå detta och samtidigt tycker jag att man börjar tappa greppet om kvinna och man. För mej blir det flummigt och konstgjort.

Nej jag ska ju inte sitta och fundera på detta, jag ska åka och handla hem lite mat och sen njuta av att det är helg. Jag var ju och besiktade bilen i torsdags, rostiga bromsrör bak blev anmärkningen och jag gick stolt ut från lokalen för jag chansade med att inte göra någonting för röda pärlan är gammal och tankarna på en annan bil finns men nu får den gå så länge. För min del gör det ingenting att det är rostangrepp här och där, huvudsaken är att motorn fungerar.

Jag såg en blänkare på FB från Ekshärads Färg och Tapeter om inredningsartiklar så då blev det ett besök där och inköp av fin ripslöpare och 3 kvistar ranunkel, det kändes lite vårlikt. Jag fick kapa kvistarna å ändå hade jag ingen vas som blev riktigt bra men jag är riktigt nöjd ändå.

Lördagskvällen blir väl som alla andra och det är bra, jag är en vanemänniska.

Termometern visar -4.6 grader mulet men ingen snö just nu och jag tycker att det räcker, jag vill inte känna mej insnöad utan kunna åka iväg när som helst.

Vardagsbloggen är för mej en agenda som jag gärna delar med mej, dagarna är ju både positiva och negativa som för oss alla, just nu känns det mesta riktigt bra.

Trevlig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar