söndag 2 mars 2014

Vasaloppssöndan.


Stackars åkare, nu var det väl sämsta dagen att genomföra denna tävling, fy så jobbigt det såg ut. Jag har faktiskt följt hela loppet i stort sett och nog verkade det arbetsamt men det är väl människor med riktig vilja som betalar för att slita så ont.

Vädret ska vi inte prata om, nej, några minusgrader någon vecka till och solen, undrar när den tänker komma hit, men det är väl bara att fortsätta knapra D-vitamin ett tag till, kanske året runt.

Men det var ett bra avslut på veckan, i torsdags var jag till Församlingshemmet på kaffe och underhållning som gick i kärlekens tema. Anna-Lena Högman, Margareta Hagelberg och Agneta Lind tror jag att hon hette roade oss, de var verkligen bra. Bland publiken var ett par som i alla fall kvinnan var dement, de höll varandras händer hela tiden och mannen tittade så fint på henne och jag hoppas att hon var lycklig trots att ögonen var tomma. Jag skulle så gärna ha velat fråga om jag fått fotografera deras händer men jag avstod och la det i stället i mitt hjärta.

I fredags drog Lotta och jag iväg till Kil på fårmarknad. Där fanns det mycket, bland annat otroligt många damer och någon enstaka herre, trångt och varmt, men så underbart mycket att se på, egentligen skulle man dela upp besöket på två dagar så att man kunnat vara med på något seminaruim, det var stort och så många intryck som vi fick. Det var så roligt att kunna se alla riktiga ullgarner som var naturella och växtfärgade och allt annat som visades upp och såldes. Härligt!

Eftersom det blev garninköp höll jag mej inomhus i går och började sticka en axelvärmare, sjal, av tvåtrådigt ullgarn och stickor nummer 8, det blir glest och det går fort så den blir nog klar i morgon.

I morgon bitti kommer Bosse. Det är ett bra tag sen han var här så det kommer nog att bli soffhäng mest hela dagen.

Snöslask och blött, jag vill inte gå ut och det blir ganska tråkigt med denna väderlek, hörde på radion i går att våren är här för medeltemperaturen har legat på +-sidan i ett visst antal dygn. Ha en bra söndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar