tisdag 28 januari 2014

Tisdag


Det är "yrvär" här, ganska mycket lätt och torr snö har vi och det driver rejält och det började redan i söndagskväll. Jag skulle hämta posten förut och jag tog sparken men jag kom inte lång bit förrän det var stopp med sparkföret och när jag kom fram till postlådorna såg jag att bilen inte varit fram till min postlåda och det är ju tyvärr på grund av snön. Det har ju vädjats om att vi ska se till att ta bort snön vid postlådorna men det är väl ingen av oss som har brytt sej om. men när de har varit hit och kört bort snön ska jag ta bilen och snöskyffeln med mej och skotta bort snön. Det var synd att jag inte fick Allers idag, den kommer alltid på tisdagar.

Jag köpte mej blomjord förra veckan och jag var full av iver av att börja byta jord på blommorna, men nu står denna säck i hallen och ger mej dåligt samvete för att jag inte har tagit itu med detta men jag bestämde mej alldeles nyss att jag väntar till några dagar in i februari, jag vill inte nu.

I lördags var Sigge här, han är så snäll och inga problem med honom men jag tror att han tyckte det var lite obehagligt när det var mörkt ute, han gick inte ut själv utan jag fick följa med honom, vi var ute och åkte spark och busade just när Stjärnorna på slottet började.

Jag skulle klippa och slinga mej i går men fina Cornelia blev sjuk så jag har fått en ny tid och på ett vis var det bra för jag hade en tid i Torsby att passa och det var lite kort om tid och väglaget var moddigt men allt gick bra.

Halva dagen har gått och jag har lyckats söla bort hela förmiddagen, det blåser och driver fortfarande, -0,4 grader kallt, jag tror jag läser en stund så kanske jag kommer på andra tankar och kommer mej för med något.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar