tisdag 21 januari 2014

Tisdag


Efter en helg med mycket skidåkning på TV och mycket stillasittande har jag och dammsugaren gjort ett riktigt dagsverke och nu känns det lite friskare och bättre. Men, jag har även upptäckt att jag har ohyra på flera krukväxter så nu ska det sprayas, jag har varit till Granngården och inhandlat färdigblandad Calypso - klart till bruk.

Dagarna rullar på och visar sej bli längre och det känns bra, samtidigt tycker jag att det är fint att vi fick lite snö för kvällarna är ju ljusare och temperaturen är ju riktigt behaglig och jag hoppas att det är sparkföre efter Hamravägen.

I morgon är jag bjuden på symöte hos grannfrun, det blir förmiddagskaffe och prat och lite handarbete, det är en del pratglada kvinnor som samlas.

Jag har fått för mej att kökslampan behöver sänkas ner lite för glödlampan skiner så skarpt i ögonen och då behöver jag byta elsladden och den ska vara svart, men tyvärr lyckas jag inte få tag på någon här i Ekshärad så det måste jag skriva upp på min lapp så jag kommer ihåg att köpa när jag ska till Torsby, vi är ganska välsorterade här men ibland saknas något.

Som vanligt blir det en lugn kväll med stickningen blandat med att läsa Allers och M-magasin som jag fått på posten idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar