söndag 12 januari 2014

Söndag


Jag kan inte lita på mej själv, har ju sagt att granen med mera skulle få stå över Knut men se det gick inte. När det äntligen är jullikt ute, snön har kommit och i dag är det en strålande vinterdag var mitt tålamod slut och innan läggdags är nog det mesta av 2013 års jul nerpackat. Köksgardinerna ska ersättas med något annat men där har jag inte bestämt mej för vilka jag ska sätta upp. Det är mycket i tankarna nu.

Sömnen har varit lite dålig ett tag och då kan man fundera ut lite förändringar i vardagen när man ligger där vaken. Jag har fått för mej att TV:n ska flyttas även soffan och och fåtölj så att det blir lite förändringar. Blommorna i vardagsrummet fönster (stora benjaminfikusar) verkar ha fått någon´"skit" på sej och de gulnar och tappar löv så nu är det dags för sopsäcken och jag vet inte vad jag ska ha, kanske jag ta fram den gömda spretiga orkidéen och köpa till en, sätta dit 2 lampor och kanske några glassaker, i alla fall blir det riktigt tomt när fikusarna försvinner.

När jag började plocka ut julgranen upptäckte jag att himlen västerut var så vacker så jag måste fotografera och samtidigt tog jag en bild från mitt köksbord med julduk och adventsljusen och blåbärsriset som jag plockade i fredags, det syns att knopparna växer.

Undrar om man kan reklamera en utegransbelysning, jag köpte den till advent och för nån dag sen var3 ljus svarta, och när jag nu tittar ut så är belysningen svart.

11 grader kallt i morse men så vackert med en heldags solsken, själv har jag inte varit ute mer än jag varit tvungen men hoppas att det blir flera dagar. Klockan 16.15 är det -12,3 grader och natten blir nog kall, skönt att ha bilen i garaget.
 .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar