onsdag 15 januari 2014

Onsdag


Till slut kom vintern ändå, lite mysigt tycker jag att det är trots att julhelgerna är över och alla julsaker bortplockade. Jag plockade ner julgardinerna i måndags och kunde inte vänta med tulpanbuketten tills i dag, det är ju tulpanens dag, mina blev inköpta i måndags men är lika fina idag.

Det blev tomt och dystert efter benjaminfikusarna, jag har nog inte tänkt på hur stora de egentligen var och när jag satt dit några krukor är det fortfarande mycket glasrutor, jag gillar glassaker men inte tomma fönster, hoppas att hittar något annat.

Kökssoffan ligger illa till just nu, endera skall soffan ut eller så ska jag ett mindre köksbord, det jag har är stort och brett, men än så länge är det bara tankar, ibland brukar de gå över.

Jag tycker att det blev riktigt ombonat när snön ligger orörd härute, Westlunds har varit hit kört upp vägarna och det är snökanter som det ska vara den här tiden och tur för Rally Sweden att det blir vinterföre. Jag tycker att det är trevligt att rallyt går här, det hör till, jag ser fram mot detta och att skånske grannen tittar in och säjer hej, det är kul.

Vägarna var moddiga i dag och jag var in till Ekshärad en sväng och efter vägen låg en bil i diket, ibland är det tur att man blir påmind om att det kan hända oförutsedda saker hoppas att det har gått bra och ingen skadad.

Dagarna har blivit längre men nu klockan 19.15 är det svart ute och tempen visar -6,8grader, Uppdrag granskning blir kvällens underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar