fredag 24 januari 2014

Fredag


Nu tycker jag att det får duga inför helgen, en tulpanbukett på köksbordet och det blir helgstämning.

Min spark är strax klar för en åktur, Eilert är här och fixar med den så den blir körklar för den är nämligen hopfällbar och inte alls så trevlig som en vanlig träspark, kom att tänka på att kanske det finns någon på auktion, gammal och inkörd.

Men innan åkturen ska det handlas, hämtas ett paket och lite andra uppdrag bl a hämta en räkning hos kusin och betala kattas P-piller, vanligen så betalar vi hennes räkningar över bankgiro men kattas piller vill hon att jag ska betala över datorn, varför vet jag inte.

Jag var ju på symöte i onsdags, mycket prat och lite handarbete men det är roligt att lyssna och betrakta andra människor och det är så trivsamt, jag själv är inte med utan bara när grannfrun kallar men till sommaren ska jag bjuda hem dem.

I kväll blir det väl som vanligt, TV, stickning och korsord och en mugg te, så är mina kvällar, likadana under veckans alla dagar men jag trivs med det.

Mulet och lite snöflingor - 7 grader ca. Ha en trevlig helg alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar