fredag 3 januari 2014

Fredag


Nu önskar jag alla en god fortsättning på nya året. Efter så många helgdagar och någon enstaka vardag så har jag totalt tappat bort vilken dag det är så därför börjar jag sikta framöver och försöker sluta anstränga mej att komma ihåg vad som hänt de senaste veckorna.

Julen och nyåret har firats av på lugnast möjliga vis och om molnen kunde skingras lite på eftermiddagarna så kanske att det kunde synas en aning av att dagarna kanske blivit någon minut längre för nu börjar jag bli lite trött på att regnet rinner efter fönsterrutorna.

Men idag har det trots regnet varit en bra dag, tvillingarna Elin och Ida har varit här i eftermiddag och det gör mej så glad att de vill komma och trots att jag är en gammal tant i förhållande till deras 22 år har vi mycket att prata om och tiden bara rinner iväg. Hoppas att det kommer att gå bra för dessa unga flickor.

När trettonhelgen snart är över kommer vardagen igen och julsakerna ska plockas bort, det är både skönt och lite vemodigt, den röda duken på verandabordet ska rullas ihop och ställas bort, kanske kan jag plocka lite videkvistar till Höganäskrukan, videkissarna har börjat komma fram såg jag i förrgår när jag var ute på promenad.

I går stickade jag färdig en liten tröja som ska monteras ihop och i dag köpte jag lite garn för någon stickning ska vara igång och så fick jag ju en duk av Ngoan i julklapp och det ska bli riktigt roligt med ett broderi.

Idag blev det aldrig ljust tycker jag, hoppas på bättre väder med några graders kyla. Klockan är nu 21.55 +3,1 grader och regnet rinner utefter rutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar