måndag 30 december 2013

Måndag


Strax är 2013 slut och det har varit många helgdagar. Julen har pågått en hel vecka och just nu tycker jag att det känns riktigt bra med en helt vanlig måndag idag. Dammsugaren och dammtrasan ska fram för nog blir det damm trots allt.

Jag har varit hemma i huset mest hela helgen förutom Torsbyresan och till Pettergårds, men igår var jag bjuden till svåger och svägerska på mat. Jag var säker på att det skulle serveras julmat, men det bjöds på skomakarlåda, en snitt före och fruktsallad efter, det var njutbart. Jag var även till kusin på förmiddagen, det börjar bli jobbigt att gå till henne, förut har det hänt lite dråpligheter kring henne men nu tycker jag att det börjar bli tungt.

Sigge var här hos mej igår, han fick ligga härhemma när jag var på middag och när jag kom hem såg jag att någon varit i min säng och när jag kände på överkastet så var det lite ljummet och han har säkert haft det skönt.

Kvällen tillbringade jag med TV, stickning och att klia i Sigges päls.

Nästa gång jag skriver är det ett nytt år, i morgon kväll är jag bortbjuden till goa, fina vänner, jag har inte bestämt mej riktigt ännu om jag åker dit för saknaden efter Stellan blir så kännbart och  jag tycker att det blir så jobbigt när jag kommer hem. Vi får se hur gör, vad jag än bestämmer mej för så hoppas och tror jag att de förstår mej.

Alla som läser min blogg, GOTT NYTT ÅR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar