tisdag 30 juli 2013

Tisdag


I dag blev äntligen Torsbyresan av för mej. Härligt att få andas i  en annan kommun, Frykendofter skadar inte.

Torsbyresa blev det idag, jag hade några ärenden som skulle utföras, bl a kolla lite priser på Falu Rödfärg, byta batteri i en klocka, köpa pärlemorknappar och en del annat som jag pratat om förut, men så fick jag ett telefonsamtal när jag var hos syster Annica som gjorde den grå dagen till en riktig solskensdag, glädjen blev så stor så jag glömde bort vad jag hade menat mej, men knappar fick jag och de 8 små stackarna kostade 100 kronor. Nytt batteri fick jag i klockan också.

Ett besök på Pekås gjorde jag, en fräsch och fin butik, där träffade jag FB-vännen Ulla Braneby, vi har inte setts på flera år, roligt. Kronans droghandel så ljust och fint apotek med trevlig och hjälpsam personal. Underbart vackra stora blomlådor med petunior dagen kändes så bra att t o m en fyllos satt på en parkbänk log när han plockade upp en öl ur sin lila påse.

Kan ni förstå jag har visst inte klagat på någonting idag utan det har varit positivt, men det blir väl vardag igen och suckar och klagan.

En rejäl regnskur renderade i 10 mm i regnmätaren men det behövdes. Klockan 20.50 +16,4 grader.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar