lördag 20 juli 2013

Lörag


Nu tillåter jag mej att pusta, klockan 19.30 +26,l grader ute och 28 grader inne, undrar just hur denna natt kommer att bli. Jag har ju lovat att inte klaga på sommarvärmen men nu känns det hett.

I går förmiddag menade jag mej att plocka fram dammsugaren men hur det nu var så hittade jag på det ena efter det andra för att skjuta på städandet, vattnade både här hemma och på kyrkogården, gjorde en tur till Siv och hängde tvätt och till slut var ögonblicket inne att gå till städskåpet och på en timme har jag gått över med dammsugaren och dammtorkat och det var ju ingenting att gruva sej över. Sen eftermiddag och kväll tillbringade jag i altansoffan med korsord och en bok.

I morse var jag uppe ganska tidigt men la mej en stund för att lyssna på "ring så spelar vi", helt plötsligt knackar det på ytterdörren och där står de skånska grannarna med smör, mjölk och sallad och kram, de skulle fortsätta sin resa till Stockholm, jag måste ha slumrat till för när de var här var klockan 09.30, förargligt.

Det är väl helt underbart med larm för äldre, jag skulle handla till kusin idag och jag ringde 2 gånger och fick inget svar, jag åkte iväg och när jag kom hem till henne var det en bil från hemtjänsten där, hon hade satt sej på trappen och hade svårt att ta sej upp och hon larmade och det kom en snäll tjej till henne. Nu vet både hon och jag att larmet fungerar.

I kvällningen här fick jag hundbesök, Moltas med matte och husse tittade in en stund, de ville inte ha kaffe utan var nöjda med saft och sockerkaka.

Detta måste vara den varmaste kvällen i sommar, ha det skönt alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar