måndag 15 juli 2013

Måndag


Som vanligt sitter jag på altanen och njuter, solen skiner men det har blåst rejält idag, särskilt på eftermiddagen. Syster Annica kom hit  på förmiddagen och hade stickningen med sej, kanske inte så lyckat för hennes del för vi pratade och det var kanske inte så bra för intagningar och mönsterstickning kanske inte blev på rätt ställe.

Det är en sak som gör mej lite illa, jag tänker på djur som hittas och lämnas till polisen och även katter som försvinner, så bra det skulle vara om någon talade om att djuren kommit till sin rätta ägare eller om djuren själva kommer hem, jag tycker så synd om djuren som kommit från sina ägare. Mina danska sommargrannar och jag har nog inte samma inställning till hur hundar ska ha det. De har två fågelhundar som tydligen bor i ett uthus, de har varit här ungefär en månad och hundarna syns inte till men de hörs, tidigare somrar har de tydligen tillbringat i bilen. Jakthundar ingår nog inte i familjegemenskapen i Danmark utan de är tydligen ett arbetsredskap.

Å så skönt att jag fick ur mej detta för jag tycker så mycket om djur och de ska inte behandlas på detta vis.

Jag vattnar och vattnar och jag är inte riktigt belåten med blomstren, men mina egna sådda pelargoner är knoppiga och de som jag har på balkongen börjar blomma, och det är jag stolt över och en tomat börjar att bli röd, lycka att gå ut och ta sej en solljummen tomat.

Blåsigt men soligt, klockan20.35 +20,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar