lördag 13 juli 2013

Lördag


Tänk vilken trevlig fin kväll jag hade i går. Efter att ha varit på 80-årskalas med kusin nästan hela dagen kommer jag hem och finner ett meddelande på datorn att jag var välkommen till Enebo för där skulle det grillas. Jag som nästan aldrig är någonstans på kvällstid blev så jätteglad och det kändes så fint att komma in i gemenskapen igen, blev bjuden på rena festmåltiden som vi åt utomhus. Det var en vacker sommarkväll och när solen försvann satt vi i det fina uterummet och njöt av värmen från kaminen och en massa ljus. Tack Jill och Curt.

I torsdags åkte alla mattor ut och golven torkades, det blev lite fräschare med doft av grönsåpa sen blev det en kväll med läsning efter att jag vattnat både härhemma och på kyrkogården. Det är verkligen torrt nu och i torsdagskväll såg jag en orm ringla över vägen här, jag har sån fobi av ormar så jag orkar inte titta direkt på dem men jag tro och hoppas att det var en snok. Uschamej.

I dag har det varit lugnt men jag åkte bort och tankade bilen, bensinen kostade 15:03litern och den har ökat 20 öre nån av de senaste dagarna men jag gör väl mina vanliga rundor ändå

Ytterligare en riktigt varm dag och nu klockan 21.05 är utetemperaturen 22,4 grader det blir nog problem med sömnen i natt. Korsdrag får detbli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar