söndag 28 juli 2013

Söndag


I dag har det varit mulet och det har lyckats komma lite regn på eftermiddagen, riktigt skönt med en vilodag.

Helgen går allt bra fort över, jag gör inte något ansträngande i denna värmen som varit men jag ser ju mycket som borde åtgärdas, bl a fönstertvätt som är nödvändig och så skulle jag måla, men folk säjer till mej att det har varit för varmt och det blir inte bra att måla nu, jag får väl vänta till hösten.

Innan åskan började i går eftermiddag var jag genomblöt av svett. fy så äckligt, och inte ville jag duscha när åskan mullrade, jag tror att åskan påverkar mitt humör eller så är det värmen för precis när jag var redo för dusch fick jag besök och just då kände jag inte för att sitta och på sin höjd slöprata, just då ville jag vara själv, sköta om mej själv och vara som jag vill och inte behöva göra mej till. Jag har sagt tidigare och fortfarande tycker jag att eftersom det blev som det blev här känner jag mej nöjd och trygg med ensamheten.

Jag skulle ha varit på födelsedagskalas i går kvällning men jag avstod även från det, jag gjorde ett besök idag i stället och hur det kan bli, resultatet blev en beställning av gardiner tillsammans med Anna, så förhoppningsvis har jag nya gardiner till vardagsrummet frampå höstkanten.

Jag har ju menat mej att åka till Torsby men det har inte blivit av, jag har ju så gammal bil så jag har ingen ac och då får man stanna hemma om man inte gillar att åka i värme, men ev i morgon ska jag försöka mej på med en tur, jag vill kolla på tyger och spetsar, brodyrer är inte heller så dumt, jag sitter ofta och funderar på hur mycket man kan göra med händerna.

Nu har dagen varit ganska så molnig och klockan 18.35 +20,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar