onsdag 10 juli 2013

Onsdag


I eftermiddags har mitt tålamod satts på prövning, kusin ni vet, har fått ont i en fotled och nu är livet riktigt eländigt för henne, men jag förstår att med de snedslita klackskor som hon går med så kan det lätt bli ont i fötterna.

Det blev en liten rundtur för mej för en stund sen, jag åkte till Busjöviken eller Eriksberg och sedan över skogen och runt Grängen, det var skönt att åka på dammiga håliga grusvägar och rensa ur hjärnan lite, tänk om man hade en "pysknapp" så man kunde släppa ut gammalt onödigt och tråkigt som man lagrat under många år och bara ha nya fräscha uppdateringar, i stället minns jag personnummer på människor i Ekshärad och Norra Ny som är borta sen många år och till vilken nytta är det.

Men,jag gjorde lite nytta i går, den varmaste dagen i sommar bakade jag matbröd och gjorde två sockerkakor och det gick riktigt lätt även om det var varmt.

I dag var jag till Westlunds och köpte ägg, dagsfärska i blandade färger, och där fanns ju två små hundvalpar som var helt underbara, så mycket roligt det ska bli när de blir hemtama.

Vilken tur att det inte blev åska i gårkväll, det var mörka fula moln på himlen och det blåste rejält en liten regnskur har det gärna fått komma men nu har jag vattnat så det får duga. Lite kyligare i dag,klockan 20.10 +18,9 grader. Nu ska jag ta fram stickningen. God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar