onsdag 11 december 2013

Onsdag


Äntligen måste jag säja så hamnade den lilla musen i fällan.  Underligt att en sådan liten varelse kan betraktas som så äcklig. Usch och fy.

I dag har jag och en grannfru varit till Hembygdsgården på jullunch med underhållning av Sankt Olovskören, ett par trevliga timmar och nu blir det ingenting mera gjort här idag utan det blir att kura i soffhörnan och smält maten.

Mina randiga julgardiner har kommit på plats och jag tycker att jag är riktigt nöjd med dem, det mesta av julens prydnader är framme och granen står klädd och jag är riktigt belåten med mej själv.
Jag ska baka lite matbröd men det blir inte förrän jag får hem mina nya kyl- och frysskåp, jag bestämde mej i måndags för att nu behöver jag nya, jag är orolig varje morgon att det ska vara en vattenpöl på golvet för att frysen har stannat, men på fredag kommer de och just nu tycker jag att kylskåpet är riktigt snuskigt.

I går kväll var jag ju på Nobelfesten och visst saknades prinsessorna med sina vackra klänningar, drottningens klänning tyckte jag var fin med volanger och allt. Jag tänkte på att många av damernas klänningar var skurna under bysten och de såg så smala ut, lite avundsjuk på de smala midjorna ibland men då tänker jag på när jag var sjuk, vägde 43 kilo och slet kläderna inifrån och då går sjukan över.

Nu slår jag mej till ro och sätter mej framför TV:n  med en ny stickning och kanske att jag börjar skriva några julkort för de ska väl snart skickas.

Godkväll mina vänner klockan är nu 16.50 och minus 0,1 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar