torsdag 5 december 2013

Torsdag


I  dag har det varit avslutning på församlingens 11-kaffe. Det bjöds på risgrynsgröt med skinksmörgås och kaffe, lussekatt och pepparkaka och så byttes det julklappar och några små barn som var pepparkakor och tomte uppträdde med sina mammor och det var så fint med julsångerna.

När jag kom hem gjorde jag mej 2 kakdegar som nu är utbakade och stekta. julkransar gjorde jag igår så nu är det matbröd som saknas.

Jag trodde ju i förmiddags att det skulle fortsätta snöa men det övergick snart i regn och nu rinner det efter fönsterrutorna men det ska tydligen komma snö  ganska rikligt i natt enligt rapporterna så nu är det bästa att ha ficklampan nära om det skulle bli strömavbrott.

I morgon ska julgardinerna strykas och sättas upp och det ska bli roligt att se om jag tycker om dem, ovant kommer det säkert att bli. En hyacint börjar slå ut och det dofter så gott och samtidigt börjar amaryllisknoppen att spricka isär.

Den lilla musen som byggde bo i den lilla lådan i chiffonjen lyser med sin frånvaro, det känns lite otryggt att inte veta var den är, två fällor är utsatta men jag ser inga spår, hoppas innerligt att den var i soppåsen.

Nu tar jag kväller och ska se på Gör om mej och fortsätta sticka på mina julklappar. Ha en trevlig kväll i regn och goväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar