tisdag 24 december 2013

Hejsan alla och god fortsättning på helgen. Både i går och i dag har det varit full rulle omkring mej. I går firades lilla julafton hos min syster och hennes familj. Full fart på framför allt lilla Signe 4,5 år, hon var verkligen förväntansfull och så glad. En sån underbar ålder när julklapparna ska delas ut och samma tomten kommer varje år, tomten som kommer är så fin i sitt vackra skägg och han delar ut julklappar, sjunger och spelar något instrument och Signe bara  tindrar.

I morse var det inte speciell vackert väder, det spöregnade, men jag var bjuden på julfrukost som så många år tillbaka och det är jättetrevligt att träffas äta och byta lite julklappar. Jag fick ett flanellnattlinne som känns skönt, fotografier och broderi, och det finaste man kan få var från Emma som lämnat ett bidrag till UNICEF för barn som behöver vätskeersättning, vilken underlig värld vi lever i vi behöver bara vrida på kranen så kommer det rent vatten hos oss.

Eftermiddagen och in på kvällningen har Lotta och Eilert samt Elvira varit här. vi har ätit julmat igen, bytt lite julklappar och ätit ris á la malta, nu har de åkt hem till de andra vovvarna och jag ska sätta mej ner och titta på min amaryllis och även kolla om det är något trevligt på TV.

Julafton, regn och +6,3 grader, ha en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar