lördag 21 december 2013

Lördag före jul.


Tänk att allt ska förändras, nu har jag försökt att komma in hit på min blogg i över en vecka och det har varit helt omöjligt en ruta med text kommer fram och där stor ERROR och en massa text på engelska som är svårt att förstå, men med lite support från Solberg löste det sej.

Jag vet inte när jag haft så lugnt kring mej så här strax före jul, jag har plockat fram de julprydnader jag vill ha och granen har varit klädd i en vecka, så i morgon tar jag fram dammsugaren och går över här, torkar bort lite damm och lägger på de sista dukarna, sen kan tomten komma.

Julklappar är inköpta eller färdigtillverkade och imorgon kanske jag sticker över till grann-Erik med ett litet paket. Det vankas nog många paket till honom för han fyller 2 år på nyårsdagen.

Julgransbelysningarna har inte fungerat, först var det utegranens belysning som pajade och i onsdagskväll när jag skulle släcka i innegranen var den redan svart så nu har jag nya belysningar både ute och inne.

Det blir en del julfirande några dagar nu, på  måndag är jag bjuden till syster och hennes familj, det ska bli trevligt att träffa alla, det blir allt för sällan annars under året, julaftonsmorgon ska det ätas julfrukost och på eftermiddagen blir det julmat här hemma följt av lugn och ro och en god bok.

Jag skulle gärna se att det vore några grader kallt och att marken vore täckt med snö men så blir det tydligen inte detta år och då får jag tänka att det är ju så bra för det håller ju nere elförbrukningen men några grader kallt tål jordvärmen och det går inte åt så mycket ström om man ska tänka ekonomiskt.

Nu får jag ge mej och önska alla mina vänner som läser min blogg EN GOD JUL och så kommer jag igen i mellandagarna.Var rädda om varandra.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar