onsdag 27 november 2013

Onsdag


I går hade jag och Lotta en mor-dotterdag. Vi har inte så stora fordringar om att besöka fina affärer och köpcentra så vi bestämde oss för ett tag sen att åka till Sunne. Vi fick en underbart fin dag, en lugn och fin resa över Torsby och Sunne.

Första stoppet blev helt naturligt Jysk, det var precis lagom stort för oss, jag hade planerat att titta på och eventuellt köpa mej en ny bäddmadrass, vi kollade lite och jag bad om hjälp och fick provligga, och helt plötsligt hade jag bestämt mej för en madrass som hamnade i varukorgen.Vi plockade i våra korgar, ingen trängsel utan man kom fram överallt, när vi betalat tyckte vi att vi fått med oss mycket till ett bra pris.

Ja, sen var vi in och kikade lite på Lindex och några andra affärer bl a en tygaffär och en blomsterhandel som hade så mycket mysigt så där blev det lite affärer.

Lunch åt vi på "Saffran och vitlök" och där serverades mycket god mat, hemresan gick tillslut över Bäckalund.

I dag har ljusstakarna kommit fram, det är allt mysigt, jag har en ängel med ljus i som alltid hänger i hallfönstret men nu saknar jag förlängningssladden, den har jag säker ute i garaget men dit vill jag inte gå nu i mörkret så det får bero tills i morgon.

I morgon ska jag till Torsby på sjukgymnastik, en titt in på Handarbetshörnan för att köpa mej strumpgarn och sen raka vägen till Ekshärad och hämta Sigge, det blir fint det, undrar vad han tycker om min nya madrass.

Om en stund är det dags för skidskytte och hoppas att det går riktigt bra för värmlandsflickorna.

Klockan 16.55 mörkt ute men det har varit en vacker aftonrodnad, termometern visar helt plötsligt på +6,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar