onsdag 6 november 2013

Onsdag


Nu har det gått en hel vecka sen sist jag skrev. Lusten har saknats och det kanske beror på den för mej känslomässiga Allhelgonahelgen har varit, jag tycker att den är jobbig med alla minnen som kommer samtidigt som det är en fin högtid i kyrkan och alla vackra ljus. Jag var inte till kyrkan i år utan tände på kyrkogården på eftermiddagen, Lotta o Eilert bjöd på middag och när jag kom hem tände jag mina ljuslyktor både ute och inne.

Kusin hade födelsedag i lördags 84 år och vad gratulerar man med, jo jag beställde en liten smörgåstårta så att hon kunde bjuda sin bror med familj och ett par väninnor och jag tror att hon uppskattade det.

I måndags var jag bort och slingade mitt hår för efter permanenten bleknade håret men nu är jag belåten. Cornelia är allt duktig. Jag brukar köpa shampoo hos frisören men när det tog slut för mej köpte jag en flaska i affären och det gillades inte så jag fick köpa mej både shampoo och inpackning och det blev lite kostsamt men det varar ju länge.

I förmiddags var jag bjuden till Siv på kaffe och det piggade upp mitt humör för det är nämligen lite naggat i kanten just nu och i eftermiddags kom kära syster Annica hit en stund och det var också trevligt.

Nu ska det bli "Bonde söker fru" strax och så ska jag sticka på grannpojken Noahs tröja.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar