måndag 11 november 2013

Måndag


Den något positiva Birgitta har sen en dryg vecka blivit en riktigt negativ surkart för just nu känns det mesta besvärligt. I morse när det var så fint ute klädde jag mej för att hämta tidningen, men där kom dagens första motgång, altandörrarna har frusit fast så jag kom inte ut men jag hoppades att det skulle tina upp i solskenet men icke. Nästa problem visade att ett filter till vattnet ska bytas så nu ska jag se efter om jag har ett sådant hemma annars ska det beställas ett nytt. Besvärligt, och inte ens garnet till grannpojkens tröja räcker men jag tror att det ordnar sej ändå. Men, roten till mitt sinnelag är att jag väntar på ett telefonsamtal som skulle kunna göra livet så mycket enklare för mej, men det verkar som om jag får gå här och sura ett tag till.

Men, gudskelov fick jag ju en gasolkamin till altanen i fjol och den kom till användning nu, ställde den framför dörrarna och slog på värmen och det dröjde inte lång stund förrän det var upptinat och nu ska jag komma ihåg att köpa mej låsspray för det fungerar fint, filtret till vattnet klarar jag inte att byta själv för vattnet ska stängas av. Telefonsamtalet kan jag inte göra något åt utan det är bara att hoppas att det kommer.

En sak som piggade upp lite i går eftermidag var att Siv kom hit och vi kom på att beställa oss julgardiner från Stoff och Stil över nätet. Första försöket fungerade inte utan fick ett meddelande tillfälligt fel, men i går kväll fungerade det perfekt så nu är det bara att vänta på tyget, det ska bli så roligt att få fart på Bernina igen.

Om en stund ska jag ta mej en tur in till samhället och få hjälp med att kolla om jag har tillräckligt med glykol i bilen och så ska jag köpa mej en skvallertidning och jag har skaffat T-sprit och hällt i toa, dusch, diskbänk och handfat i timmerstugan så nu har jag dokumenterat detta också.

Det har mulnat på och klockan 14.30 +0,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar