torsdag 21 november 2013

Torsdag


I dag har jag köpt mej en julamaryllis med knopp, jag ha varit till Granngården i början av veckan för att köpa en lök att plantera själv men de var slut, så det fick bli en från ICA.

I dag har det varit förmiddagskaffe på Församlingshemmet, kaffe och goda smörgåsar och en kaka och trevlig underhållning av Sankt Olofskören för bara tjugo kronor och nu inför julen förekommer ju lotterier av diverse slag.

När jag kom hem tog vardagsbestyren över, strykjärnet och brädan kom fram och jag fortsatte gårdagens arbete, jag har lagt linnedukar ås sidan och sparat till ett bättre tillfälle och det tyckte jag kom i går eftermiddag så jag startade med vanligt strykande sen kom jag till dukarna och då önskar jag att jag hade en mangel, det finns ju en kvar som mamma använde med den är så tung och otymplig och min elmangel gick sönder så den finns inte kvar utan det blir strykjärnet som får göra jobbet. Jag är ju så gammalmodig så jag vill släta till allt med järnet innan jag hänger och lägger in i skåpen.

Jag har gömt några blommor som blivit fula bakom gardinerna, en höstglöd med torra blommor har fått en ny plats och den kan börja blomma efter ett tag, en orkidé som jag tänkt kasta fick också gömma sej för det kommer en ny blomstängel, en svärmors tunga hamnade i soppåsen för de växer som ogräs och vill jag få plats för mina konstgjorda julstjärnor som får sej en uppfriskande dusch och varar hur länge som helst.

Nu hoppas jag att det kommer lite mera snö, det kom ju några dammkorn i går kväll men nog skulle det bli ljusare om marken vore vit och domherrarna syns ju så mycket bättre i snön. Klockan 19.30 -2,1 grader och det är månsken. Nu ska jag sticka fortsätta sticka på en halsduk och kolla på Lyxfällan hur det gått förde som varit med i programmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar