tisdag 5 juni 2012

Tisdag

Förmiddagen tillbringade jag vid symaskinen. Allt flöt på så fint och jag fick till stolsdynorna ganska så bra. Så var det duken, jag satt och nålade och tråcklade fast den fina spetsen och när att var klart var oturen framme. Duken blev ju lite mindre men jag tror att den ser fräschare ut med vit spets, jag tröstar mej med det. Men det blir ganska dyrt för jag måste köpa ett nytt strykjärn.

Var en sväng bort och tittade till hundarna och efter det har jag varit ute och målat, det drog så kallt att jag fick sätta på mej en riktigt varm jacka. Överliggare och spjälor på utsidan är snart klara och om vädret tillåter så blir insidan färdig i morgon, sen blir det till att börja om på nytt. Det är roligt men det skall bli skönt när det är klart.

Mina tomater har börjat blomma, trodde inte att jag skulle få se blommor redan nu när det har varit så kallt. Luktärtorna kommer rätt fint men tagetesen ser lite kanske frostnupen ut, löken växer riktigt bra.

I morgon är det ju helgdag, tänk om solen kunde få skina på vår vackra flagga och på oss också.
Kl 18.15 +15,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar