lördag 23 juni 2012

Lördag Midsommardagen

God fortsättning på midsommaren, nu kan jag inte låta bli att skriva lite om hur min helg varit. Inga sensationer alls, i torsdags klippte jag gräset i det vackra vädret, pysslade lite och plockade midsommarblommor, kvällen ägnade jag till att läsa och lösa korsord, lugnt och skönt.

Midsommarafton började så vackert med solsken och värme. jag plockade lupiner och lite annat och var till kyrkogården. När jag kommit hem skulle lilla Elvira komma hit så att husse och matte kunde få handla i lugn och ro. Elvira var tyst och snäll å hon bet mej bara en gång innan hon somnade på min fot.

Så var det midsommarbön med vigsel och i år var grannarna pojke Johan som gick in i det äkta ståndet. Fint brudpar med sockendräkter och lilla dottern Jasmine klädd i Sverigedräkten, man blir lite blöt i ögat när kortegen kommer med hästar, midsommarstång och en massa gäster som besöker Hembygdsgården.

Till slut kom vi till "silla", årets matbord var ganska reducerat men vi blev mätta och belåtna och avslutade måltiden med jordgubbar, glass och sockerkaka.

När Lotta, Eilert och hundarna gott hem fick diskmaskinen göra sitt jobb och jag löste korsordet i NWT och därefter bokläsning, jag har inte haft TV:n på sen i måndags och det blir nog inget tittande i kväll heller för jag kan inte se att det är någon kanal som har något bra program.

Jag vaknade inatt och kom på att jag glömde vattna utomhus och i växthuset i går kväll, när mina matgäster gått hem kände jag mej lite frusen efter att vi suttit ute och det blåste en del så en varm dusch och den "lilla röda" morgonrocken åkte på och sen glömde jag allt men det har klarat sej bra.

Jag blev riktigt glad i förmiddags för mina grannar Marianne och Bo kom hit och vi hade en gemytlig stund, sen tittade Lotta in en sväng och dagen har rullat på.

Nu är det eftermiddag och mulet, undrar om det kommer regn snart, vädret rår man ju inte på men jag är glad att det varit uppehåll och att solen tittat fram en del. kl 17.35 +17,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar