fredag 1 juni 2012

Fredag



Usch så kyligt det var nu på morgonen jag som hade förväntat men varmt och vackert väder så att jag skulle börja måla på allvar. Jag fick göra lite andra sysslor på förmiddagen eftersom temperaturen för målning måste vara minst 7 +grader


Förmiddagen gick ju i alla fall, jag var ute och fotograferade kossorna och sen blev det ICA för helgens inköp för imorgon.

Det blev till sist några timmars målning och så var det gräsmattorna som tar sin tid, när jag kom in för en stund sen var jag genomfrusen och riktigt trött. Inte ens fleecejackan kunde hålla kylan och blåsten borta.

Nu är Eilert här och skall olja in de översta bräderna som jag inte når upp till, hoppas att han har tid att grundmåla och stryka över med den riktiga färgen. under helgen så att jag kan göra klart resten.

Solen skiner just nu och kl 19.30 + 12,o grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar