tisdag 1 november 2011

Tisdag

Host,host,host jag har rethosta framförallt på nätterna och den håller mej vaken usch, men jag kom mej för att ringa VC i dag och be om hjälp så nu har jag fått Cosillana och hoppas att det hjälper fort.

Jag har haft lite tur idag, min granne frostade av sitt frysskåp och hon ringde och frågade om jag ville ha svarta vinbär och lingon, hon tyckte att hon hade för mycket bär nu när hon skall baka inför julen. Jag tackar och bugar, blir de inte kokta detta år kanske det blir nästa. Detta är väl i stort sett vad jag presterat idag men nu är det såhär. Jag vill helt enkelt inte göra någonting nyttigt, jag har fördrivit tiden med att läsa och lösa korsord.

Fåglarna äter så det står härligan till, nu har jag även en nötskrika här och den är minsann ingen liten pippi och hackspetten eller hackspettarna jag tror att de är två men de är inte här samtidigt, det är trevligt att sitta och titta på dem, det är lite rangordning och vissa tar för sej mera än andra.

I morgon har kusin födelsedag så då skall jag på kalas, en liten present och blommor är hon ju värd trots att jag blir trött på henne ibland. Hoppas att hennes bror och svägerska kommer och så även några grannfruar så att det blir en trevlig dag för henne.

Det har varit lite ljusare men jag brukar inte må dåligt av vädret men nu börjar jag fundera på om jag känner av det ändå, det kanske något som kommer med åren. I alla fall kl 17.35 +11,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar