lördag 29 april 2017

lördagsmorgon


Oj så tidigt jag vaknade i dag och blev så överraskad av att solen skiner, kanske, kanske kommer vi att få lite sol och värme för nu tycker jag att det behövs. Det har ju varit en lång förvår med mycket snö och blåst. Jag har vid några tillfällen när solen tittat fram sitta ute med en bok och en kaffemugg för att fika och må gott ute på verandan men jag tycker att det blivit kallt så för min del har det inte blivit så mycket solande.

Ja dagarna går och nu är det snart maj och vi ska fira valborg. Trots att det varit kallt och eländigt har april bara försvunnit, dagarna går fort och i bland händer det roliga saker och ibland mindre trevliga. Fy, i torsdags var en sån dag. Det var 11-kaffe på församlingshemmet med underhållning av Hagfors Dragspelsklubb och det var så trevligt med mycket folk och fin musik, men sen gjorde jag en dålig resa, jag kom på att lyktorna på kyrkogården måste hämtas hem, sagt och gjort, jag åkte iväg och hämtade en lykta, sen skulle jag till en annan del av kyrkogården och då kom jag på att jag hade tidningar med mej som skulle till Återvinningen och där var olyckan framme, bland tidningarna hade jag en liten pappkartong som skulle lämnas i en annan container, en bil med släpkärra fullastad stod före mej och jag i min enfald tyckte att det fanns plats att köra förbi men se det gick inte så bra, en repa på bakskärmen + att det ryckte loss spoilern eller vad det heter baktill på bilen. Det var bara att åka tvärs över 62:an och till bilverkstan, skadeanmälan gjordes och jag fick tid för reparation den 2 maj, ´bra service tycker jag men denna missbedömning att göra denna omkörning för en liten kartong kostar mej nu 4.500 kronor. Nu tröstar jag mej med att jag inte har skadat någon människa och släpkärran klarade sej enligt ägarna, min bil hålls ihop av silvertape just nu. Fy så ledsen jag är på mej. På mindre än en halvtimma händer det mycket, när jag kom hem efter att jag hämtat andra lyktan hade jag mail från försäkringsbolaget att allt är ok men jag får naturligtvis betala min självrisk.

Jag har i alla fall köpt penséer som jag ska plantera i korgar eller krukor och åka till kyrkogården med för nu hoppas jag att de kalla nätterna snart ska vara över,  men å anda sidan är ju penséer riktigt tåliga mot kylan, vi får se, först ska jag spola av bilen så den inte är allt för skitig när jag ska lämna in den.

Ja som ni förstår blir det en lugn vecka som kommer och jag hoppas att det blir varmt och skönt i solen och så jag kan sitta ute på min veranda  och njuta av att läsa i någon av de massor av fina böcker jag fick med när jag köpte mej en soffgrupp på nätet, tack snäll,  jag är så belåten över köpet och den är så välvårdad så jag tror inte att någon suttit i vare sej soffan eller fåtöljen med en skön fotpall.

Snart är det dag för förmiddagskaffe, undrar om min granne tar sin rollator och kommer för att göra mej sällskap vid kaffebordet, man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar