torsdag 6 april 2017

fredagmorgon


Jag är uppe med tuppen sen en vecka tillbaka, det är fullkomligt omöjligt att sova längre än till klockan halv sju så nu är jag klar med morgonbestyren och eftersom det är fredag unnade jag mej en kopp kaffe.

Jag är lite mallig nu för i går eftermiddag fick jag ny spis och diskmaskin installerad, jag upptäcker att det har hänt en del saker på vitvarorna, spisen är väl i det närmaste lik andra spisar men diskmaskinen är lite annorlunda. Inte visste jag att den automatiskt känner av hur smutsigt porslinet är, hur mycket som finns i maskinen, hur mycket vatten som går åt och disktid allt kan jag läsa av på displayen. Häftigt tycker jag nu på morgonkvisten men det är inte lika häftigt när jag ska åka in och betala kalaset, då kommer det nog att kännas lite surt.

Jag fick en vit porslinshöna av min snälla svägerska i går, det är ju också glädjande med en present så där utan vidare, tack så mycket.

Men allt är inte problemfritt, när jag nu fått ordning på avloppet fick jag otroligt mycket mangan i vattnet, det var verkligen inte ett antal gråsvarta prickar utan rejält mycket som la sej i botten på glas eller koppar, jag vet att det inte är farligt men det kändes inte bra men i går var Eilert hit och bytte filter så nu är det bra här hos mej, undrar om det berodde på att det grävdes vid källan.

I dag ska jag plantera lite penséer som jag köpte häromdagen, jag tyckte att de sa på radion att det ska bli ganska bra väder och då är det roligt att pynta lite. men först ska jag torka av golvet i hallen och dammsuga på verandan för om några timmar kommer den danska grannfamiljen och säkert kommer lille Emil på sin cykel och hälsar på, det ska bli roligt att se om Emil eller vovven kommer först.

Ha en fin helg och påskvecka.
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar