torsdag 4 maj 2017

Torsdagkväll


Nu är det dag 3 som jag är utan bil och det har gått fantastiskt bra, det beror nog på det fina vädret. Jag har varit ute på verandan den mesta av tiden. I tisdag kom flickorna Karlén hit efter sina jobb, det är så roligt när de kommer hit och nästa gång de besöker mej ska deras moster, ett kusinbarn till mej, också komma och det ska bli så trevligt för vi har inte träffats sedan hon var en flicka och nu är hon vuxen med egna barn, hoppas att det blir bra och att vi kan ta igen den tid som vi inte träffats det ska bli mysigt.

Valborgsmässoafton var ju fantastiskt vacker, vi, Lotta, Eilert och jag åt första måltiden ute på verandan, den vanliga menyn, sallad med krabba och räkor och en massa annat, grillad kyckling, baguetter och ostar, och till detta är det gott med chips.

Det krattades och plockades kvistar här ute, Lotta städade i Boa och när alla var nöjda blev det kaffe och tårta och så hade vi hoppats att Per i Vråa skulle spela Värmlandsvisan men det gjorde han inte utan vi fick ta Youtube till hjälp. Lite senare tändes brasan hos Unger, det är så fint att sitta på verandan och bli underhållen.

I går kom mina grannfruar hit. Fört som Siv och vi satt ute och fikade och efter en stund kom Marianne så då blev det både påtår och tretår. Underbara människor och vi kan prata om allting. I morse var jag uppe med tuppen kan jag säja, någonstans i grannskapet finns en tupp som gol så vackert när jag hämtade tidningen. Efter frukost och tidningsläsning kom dammsugaren fram och jag till och med vaskade av köksgolvet och i hallen, efter denna procedur blev det dusch och göra mej i ordning för Lotta och jag skulle åka och handla, men först åt vi lunch på Ica, kalops med rödbetor  var jättegott, sen handlade vi och åkte hem. När jag var hemma och plockade upp varorna kom tanken, PLÅNBOKEN, var är den. Paniken kom, rotar i kassar och kollar över men ingen plånbok, bara att ringa till Lotta och hon fick gå ut i bilen och där mellan sätena låg den. Det var totalt stilla i min skalle.

Ja  allt gick bra och det blev en stund ute i solen i det härliga solskenet med en bok, jag gillar att sitta ute på verandan och läsa med en kopp te eller kaffe om jag är sugen på det.

I morgon ska jag gå över med dammtrasan och sen hoppas jag att jag får hämta hem bilen för det blir drygt om jag inte får den innan helgen.

Ha det fint och njut av solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar