fredag 21 april 2017

fredag


Då var påsken över för denna gång och vardagen har tagit vid. Jag vet inte riktigt vart påsken tog vägen trots att jag tyckte att det var skönt när tisdagen kom. Jag tror inte att jag kommit riktigt rätt tidsmässigt ännu, men på påskafton var vi till Sahlströmsgården på buffé, vi åt oss riktigt mätta av den goda maten och vi blev så uppassade, kaffe på maten fick vi och vilket kakbord, det var verkligen svårt att bestämma sej, men det blev en bit kladdkaka med grädde och Lotta tog en morotskaka, stora rejäla bitar i en förut mätt mage satt som en smäck.

Vi gjorde ett besök i butiken, mycket fina saker som även har fina priser, jättesnygga jumprar av merinoull och snygga tröjor, ja nog kan man bli sugen men det är bara att påminna sej om avlopps-och slamtömningsräkningar som ska betalas så får man nöja sej med att fägna ögonen och det gick bra det också. Om jag hade kunnat vara spendersam skulle jag ha köpt mej en akvarell på konstrundan, en enda liten sädesärla var helt underbar i mina ögon.

På eftermiddagen kom de danska grannarna för att säja farväl för denna gång men nu dröjer det ju inte så länge förrän de dyker upp igen. Vi fikade och Emíl fick sitt påskägg med godis. en mysig och trevlig stund.

Sen har det varit något varje dag, klippning på tisdag, jag fick till och med mina ögonbryn ansade, de blir lite vildvuxna med åren och så lite färg på dem piffar upp självkänslan, onsdag kom Siv hit och vi kunde sitta ute på verandan och dricka kaffe, igår var jag med en släkting till vårdcentralen och idag har jag fått sommardäcken påsatta och då ville Åke P följa med mej hem, han kan ju visa vad han vill på många sätt, trots att det var många bilar på gummiverkstan gick han med bestämda steg till min bil, bara att öppna dörren och han tar plats.

I kväll ska jag göra som vanligt, sätta mej i soffhörnan, ta min stickning och se på Let´s Dance.

Ha det bra i aprilvädret, mycket varierande.
.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar