lördag 1 april 2017

Lördag 1 april


Nu börjar jag som människa friskna till från förkylningen, 3 veckor är kanske normalt och helt besvärsfri är jag väl inte. Det var en märklig snuva inget halsont som man brukar få utan snuvan tog fart direkt, nu hackar och hostar jag väl lite ibland med för övrigt känns det bra.

I torsdags var jag till församlingshemmet på förmiddagskaffe för första gången efter nyår, som alltid en god smörgås och en kaka till kaffet och trevlig underhållning av Ulf Persson, en ekshäradspojke som numera bor i Råda, han spelade fina dansbandslåtar mm, mycket trevligt.

För övrigt går allt sin gilla gång, kusin har varit på sjukhus några dagar men är nu hemma igen, i dag kom Eilert hit och tvättade min bil, den var riktigt lerig efter att jag varit ute och åkt på blöta vägar, men nu är den ren och fin och jag får väl hålla mej på asfalt tills det torkar upp. Under tiden han tvättade och spolade bilen plockade jag bort gran- och tallris som jag har haft i amplar och blomlådor,  en hel sopsäck med torrt ris tog han med sej samt granen som jag haft på altanen, så bra att få bort detta nu är det bara tallen och ställningen till fågelmataren som fortfarande är fastfrusna som står kvar så nu får fåglarna försöka leta sin mat själva.

Det växer i min sålåda och det börjar bli dags att plantera i större krukor så nästa vecka måste jag skaffa hem planteringsjord och dra igång, djungelgurkorna tror jag att jag planterar i en större kruka och ställer på verandan där de kan klättra och även en busktomat funderar jag på att göra likadant med vi får se om några veckor.

Innan dessa ska vi fira påsk, lite god påskmat ska det vara, påskliljor ska inköpas både till hemmet och kyrkogården det är viktigt, lite hönor och tuppar får komma ut på verandabordet, inomhus är det inte så viktigt med pyntandet, det blir bara lite. Och så önskar jag mej vackert väder, de danska grannarna kommer till veckan och det tycker jag blir roligt, det blir lite rörelse på byvägen och lille Emil kommer på sin lilla cykel och kanhända kan vi ta en kopp kaffe ute på verandan och är det kallt blir vi inomhus.

Nu blir det tid att lösa korsord i NWT och VF, det är lördagsunderhållning för med innan TV-kvällen börjar. Ha det bra alla.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar